VULKANIZESKE
USLUGE

Vulkanizerske usluge podrazumevaju montažu i demontažu točkova i guma kod putničkih i lakih teretnih vozila, dijagnostiku ispravnosti odnosno geometriju felni i guma, balansiranje, krpljenje guma, kao i duvanje guma azotom. 

Montaža/demontaža točkova

Demontaža točkova podrazumeva skidanje a montaža postavljanje točkova na vozilo. Veoma bitno da oni budu pravilno montirani. Usluga obuhvata:

  • Podizanje vozila dizalicom
  • Odvrtanje šrafova
  • Skidanje točkova sa vozila
  • Provera zavrtanja (ili navrtki)
  • Uklanjanje rđe i prljavštine sa površine za montažu
  • Provera pozicija točkova.
  • Postavljanje točkova na vozilo
  • Zavrtanje šrafova
  • Spuštanje vozila sa dizalice
 

Pravilna instalacija zahteva da zavrtanj (ili navrtka) bude stegnut silom koja je preporučena za vaše vozilo.
Montaža/demontaža guma podrazumeva skidanje starih (ili sezonskih) guma sa felne i montažu novih (ili sezonskih) na felnu. Usluga obuhvata:

  • Demontaža stare gume sa felne
  • provera dimenzije gume,
  • provera iskrivljenosti i eventualna oštećenja felne
  • postavljanje ventila
  • provera usmerenosti gume,
  • postavljanje gume na felnu
  • Pumpanje gume

Balansiranje guma

Osim neprijatnih vibracija, disbalans pneumatika ne samo što oštećuje gume već stradaju i ležajevi, amortizeri, spone, prigušujući blokovi i ostali delovi ogibljenja.

Upravo zato treba strogo poštovati pravilo. Svaki put kada se pneumatik montira na vozilo, mora se balansirati. Ipak je najbolje gume redovno (jednom godišnje) proveravati, po potrebi balansirati i rotirati. Takođe treba proveriti balans guma pri prvim znacima podrhtavanja. Pritom, treba obratiti pažnju na sve pneumatike, a ne samo na one pogonske jer se i disbalans zadnjih točkova (kod vozila sa prednjim pogonom) prenosi na celo vozilo. Na ovaj način, pneumatici se ravnomerno troše, sprečavaju se potencijalni problemi koje uzrokuje disbalans, a smanjuje se i potrošnja goriva što svakako nije beznačajno.

Usluga balansiranja točka obuhvata:

  • Skidanje starih tegova
  • Skidanje naslaga na točku koji mogu uzrokovati pogrešno očitavanje.
  • Postavljanje točka u mašinu za balansiranje
  • Otkrivanje i lociranje bilo kakve neuravnoteženosti
  • Postavljanje olovnih tegova na odgovarajuće mesto
  • uravnotežeje mase točkova.

Izbalansirani točkovi imaju sledeće prednosti:

  • Ravnomerniju vožnju,
  • Smanjeno trošenje guma,
  • Poboljšanu udobnost u vožnji.

Krpljenje guma

Flekica sa hladnom vulkanizacijom

Nedostaci krpljenja gume flekicama toplom vulkanizacijom eliminišu se ovom metodom. Postupak krpljenja podrazumeva da se flekica za gumu pričvrsti cementnim lepkom. Ovim se ostvaruje kvalitetno začepljenje gume. Mana ovog postupka je (kao i u slučaju tople vulkanizacije) što se mesto proboja gume ne tretira. Time se ostavlja mogućnost da nečistoće i voda prodru u pukotinu, prošire je i eventualno dovedu do većih oštećenja gume. Hladna vulkanizacija se preporučuje za oštećenja nepravilnog oblika gde pečurka ne može da se primeni.

Pečurka (kišobran)

Krpljenje gume pečurkom je najpouzdaniji način sanacije rupa na gumi. Pečurka je fleka sa integrisanim čepom koji se izvlači iznutra i popunjava rupu u gumi i na taj način sprečava prodiranje vode i prljavštine u oštećeno mesto.